Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met Philips op het moment. Nederlanders vinden Philips vaak een ‘net niet‘ bedrijf, maar objectief gezien staan ze aan de wieg van een groot aantal innovaties. Vorig jaar dacht ik, laat ik eens zo’n innovatie kopen.
Het werd de MX6000i home cinema set. Het ding had specificaties om van te watertanden: DVD-wisselaar, Tuner, 5 boxen, 2 subwoofers, Div x support, Wi-Fi aansluiting, MP3. Het was het ideale apparaat om mijn paar 100 films en duizenden MP3’s die op mijn server stonden in de huiskamer af te spelen.
Tot zover de theorie, nu de praktijk: de DVD-wisselaar was na een week stuk, zo ook het vervangende apparaat. De film’s haperen continu, de speler loopt nagenoeg elk half uur vast. In het begin waren er nog software-updates, maar die zijn nu tot stilstand gekomen. Op internet gaat al het gerucht dat het apparaat niet meer wordt gemaakt. De support van Philips is nihil! Talloze malen bellen en mailen leveren geen reactie op. Of men zegt dat je bij je dealer moet zijn (dat is Philips zelf, want daar heb ik rechtstreeks mijn tweede exemplaar vandaan). Morgen dus maar weer bellen voor 20 eurocent per minuut om 10 minuten in de wacht gezet te worden.
Maar aan de andere kant hebben ze net in samenwerking met Intel een mooi nieuw Media-Center aangekondigd met:
Philips, laten we een deal sluiten, jullie nemen mijn halfbakken apparaat in en leveren mij zo’n Showline Media Center, praten we nergens meer over! Dat lijkt me:
Discussion
No comments for “Philips, ramp of zegen?”