Dat is een vraag die ongetwijfeld al veel mensen zich hebben gesteld. Het uiteindelijke antwoord is volgens mij creatief omgaan met de kennis die je hebt. Maar er zijn natuurlijk hulpmiddelen om dat gat in te vinden in de media-branche. Van oudsher maakt men gebruik van vakbladen, ominibus onderzoeken en CBS data (met name het ultra-gebruiksonvriendelijke Statline), maar deze bronnen zijn niet helemaal toegesneden op internet. Ondanks dat ik het ‘miljonairs’-gat in de markt nog niet heb gevonden zijn er een aantal zaken op internet die ik gebruik om in ieder geval op de hoogte te blijven van trends en hypes:
– Trendwatching.com, amerikaans en dat zie je, maar toch best bruikbaar
– Flickr-zeitgeist, wat is op dit moment het populairste onderwerp
– Google-zeitgeist, een echte eye-opener
– Businessblogs als Frankwatching en Marketingfacts
– Flickr-zeitgeist, wat is op dit moment het populairste onderwerp
– Google-zeitgeist, een echte eye-opener
– Businessblogs als Frankwatching en Marketingfacts
Voor dit alles is een rss-reader natuurlijk onontbeerlijk, ander is er een garantie voor een informatie overload.
Ik heb zelf een onderneming in de branche grond en kabelwerk. Hoe zou ik het nog anders oppakken , hiermee bedoel ik zou ik een nog grotere project kunnen aanpakken met meerdere risico`s of kan ik in deze branche en gat vinden wat nog niet op de markt is.
ik zou koperkabels bij het spoor opgraven!!!!!!!
en een reparatieofferte naar ns ?
Veel informatie voor de online blog schrijven.