// you’re reading...

Online publishing

Telegraaf Media Groep online strategie: melken

Telegraaf Media Groep MelkkoeDe Telegraaf Groep heeft naar verluid de verwachtingen van Hyves naar beneden moeten bijstellen. Dit is ongetwijfeld een tegenvaller, maar toch zie ik een patroon. Het lijkt er op dat de strategie van TMG het aankopen van een site met een groot bereik is om deze toe te voegen aan het bereiksportfolio voor banners. Vervolgens worden de investeringen stopgezet in nieuwe functionaliteiten en loopt het bereik terug.

Als in dit geval de aankoopprijs + de verwachte onderhoudskosten lager zijn dan de reclameopbrengsten, dan is dit een sluitend bedrijfsmodel.

En TMG heeft een historie van dit soort activiteiten, zo heb je bijvoorbeeld Sugababes en Superdudes ook past het uitstekend bij het uitgeversmodel waarin bereik de waar is die men aanbiedt. Mocht dit de strategie zijn, dan is het eigenlijk heel sterk. Ga uit van je eigen kwaliteiten en begeef je niet op een gebied waar je geen kennis van hebt. Voor de teams van de overgenomen bedrijven moet het verschrikkelijk zijn om op de winkel te passen maar voor TMG een goede zet.

Be Sociable, Share!

Discussion

3 comments for “Telegraaf Media Groep online strategie: melken”

  1. Hyves is zooo 2011! Slechte investering!

    Door: ari | March 31, 2012, 20:11
  2. Ik denk oprecht dat het hun slechtste investering ooit is geweest..

    Door: Johan rietveld | May 16, 2012, 14:43
  3. Maar hoe minder ontwikkelingen, hoe kleiner het bereik uiteindelijk wordt. Dus er komt een punt waarop de onderhoudskosten hoger zijn dan de reclame opbrengsten, terwijl je dit punt ook kan voorkomen.

    Door: Stefan | November 26, 2012, 12:30

Post a comment