Grafieken kunnen je soms in een oogopslag laten zien wat je in woorden alleen in een heel boek kan zetten. Dit had ik gister ook met het lezen van een artikel van de Silicon Alley Insider. Het gaat over de richting die Google op moet. En laat in een oogopslag zien waar het gat in de markt zit.
Op het gebied van zoeken is er een groot gat op het gebied van social search. Sociale netwerken als Facebook en in Nederland Hyves behoren tot de grootste sites ter wereld. Ook wordt hier ongelooflijk veel tijd besteed. Toch is er nog geen goede manier om hierin te zoeken zonder dat je de context verliest. Hier ligt een enorm gat. En degene die dit goed oplost zou daar wel eens heeeeeeeeel erg rijk van kunnen worden.
PS. Het hielp ook dat in het artikel werd verwezen naar mijn favoriete innovatie auteur Christensen
Ha Sipke, ik vind het een heel interessant punt dat je aanhaalt, en het viel mij een tijdje terug ook al op. Als je vrienden van de basisschool bijvoorbeeld wilt terug vinden via Google, dan komen Schoolbank.nl en LinkedIn nog wel terug in de zoekresultaten, maar Hyves zelden (of nooit). Ik heb het niet uitgezocht, maar misschien heeft Hyves hun robots.txt bestand ingesteld om hun site niet te spideren? Los van privacy overwegingen van leden: het is maar de vraag of organisaties zoals Hyves gebaat zijn bij het indexeren van hun content door Google en consorten. Zij profileren zich immers steeds meer als self-sufficient platform, en willen leden zoveel mogelijk op het eigen platform houden. Analoog: de problematiek van Zoekallehuizen versus Funda toont aan dat diverse social media niet altijd even happig zijn om hun content / data te delen met concullega’s.
Dus: het is maar de vraag of het ‘Gat in de Markt’ waar je post over gaat wel echt een gat in de markt is! Hetzelfde kan gezegd worden over ‘DeepWeb’: het voor het grote publiek afgeschermde gedeelte van databased websites waarop je pas na een log-in terecht komt.
En, my two cents, zie deze waanzinnig mooie mash-up van social media over ‘gevoelens online’: http://www.wefeelfine.org/
Hmm, blijkbaar is het niet mogelijk om links te posten, dus nog maar een keer: de waanzinnig mooie mash-up van social media over ‘gevoelens online’ is te vinden op:
wefeelfine.org
@Day Two, op een of andere manier was er iets in je reactie dat de spamfilter niet leuk vond. Maar nu alsnog approved!
het gouden ei uitvinden tja.
iemand nog meer ideeen
groetjes mark