Geen titel die erg origineel is boven dit stukje. Steeds beter ziet men dat er iets aan de hand is. Zo las ik via MarketingFacts een mooi stukje van Leon Krijnen van BN/de Stem. Zijn betoog is erg ok, maar let vooral op de reacties. Allemaal krantenlezers die op een krantenjournalist reageren. Men beweegt zich in de eigen (steeds kleiner wordende) kring en redeneerd dat door naar buiten.
Volgens mij is dit de kern van het probleem. Jongeren gaan geen krantenlezen omdat ze de krantenbedrijven willen redden. Elke marketeer heeft de mond vol over ‘de klant die koning is’, maar ernaar handelen is nogal wat. Op dit moment wordt er vooral gepraat over hoe je de krant interessant kan maken voor jongeren, moet je je niet eens een keer gaan afvragen wat die jongere nou eigenlijk zelf wil? Of blijven we met het moraliserende vingertje zeggen dat het niks met ze wordt als ze niet de krant gaan lezen?
Zou het niet zo moeten zijn dat je als krantenuitgever je beleid moet splitsen, geef de fanatieke krantenlezer (zoals de personen die reageren op het stukje van Krijnen) de beste krant die je kunt maken. Maar zorg er daarbuiten voor dat je ook nog eens die niet krantenlezen in zijn informatiebehoefte voorziet. Mogelijkheden te over (gratis nieuwssites, weblogs, RSS, foto’s, mobile en nog veel meer)! En je kunt weer eens laten zien dat je een goede ondernemer bent, zie het als een uitdaging!
Wonderful work. I enjoyed read your site a lot.
best online casinos