Al eeuwen probeert men te voorspellen hoe de toekomst eruit zal zien. Ook ik heb een fetish voor trendlijnen. Vandaag vond ik twee mooie tools:
Intelliseek’s BlogPulse
Met deze tool kun je inzichtelijk maken waarover het meest wordt gepraat. Intelliseek’s BlogPulse is heel goed om te kijken of er nog wat ‘rumour around the brand’ aanwezig is. Hieronder valt te zien wat de beste krant van Nederland is en dat de fusie het AD niet zoveel extra aandacht oplevert.
GoogleDuel
Een handige student bedacht dat je Google ook kon inzetten om te kijken hoe bepaalde kenmerken geralateerd zijn aan andere en bedacht GoogleDuel. Zo laat hij Google kijken of er vaker mannelijke of vrouwelijke verwijzingen zijn naar een naam en voorspelt dan of de naam een mannelijke of een vrouwelijke is. Zo kun je ook kijken of bepaalde imago kenmerken meer bij een bepaald merk passen dan zijn concurrent:
The overall popularity of the names is based on how many web pages mention the names.
Rank | Name | Number of Pages | |
1 | Nrc | 1,220,000 | |
2 | Volkskrant | 202,000 |
Adjective Rankings
For each adjective, shows the percentage of web pages containing each name that also contain
the adjective.
Note: Since the rankings are based on percentages, it doesn’t
matter whether a name is more/less popular (these rankings are
independent of the Overall Popularity above).
Rank | Name | Percentage | |
1 | Volkskrant | 2.158% | |
2 | Nrc | 2.139% |
Rank | Name | Percentage | |
1 | Volkskrant | 0.383% | |
2 | Nrc | 0.057% |
Rank | Name | Percentage | |
1 | Volkskrant | 6.040% | |
2 | Nrc | 1.041% |
Discussion
No comments for “Trendz”