// you’re reading...

Online Marketing

Conversie benchmarks webwinkels

Het bekijken van webstatistieken doe ik een paar keer per dag. En je vergelijkt de statistieken van verschillende sites waar je inzage in hebt met elkaar. Maar wat zeggen die cijfers nou eigenlijk? Is 15 pageviews per bezoeker nu veel of weinig? Heb je geinteresseerde bezoekers als ze langer blijven dan 5 minuten of heb je dan een weinig boeiende site? En nog veel belangrijker, wat zijn goede conversie cijfers?
Daarop vond ik vandaag een antwoord. De statistieken aanbieders van Fireclick bieden een index aan met Benchmarks. Deze wordt wekelijks geupdate en biedt cijfers als Cart abandonment rate, Average session length in pages and minutes en Conversion rate trough keywords. De cijfers zijn erg gericht op webshops (je kunt zelfs statistieken bekijken voor verschillende productgroepen), maar bieden zeker interessante inzichten. Hieronder wat algemene cijfers van deze week.

DISCLAIMER: Onze vrienden van Omniture wijzen erop dat het blindstaren op benchmarks tot verkeerde conclusies kan leiden (en terecht)

Be Sociable, Share!

Discussion

One comment for “Conversie benchmarks webwinkels”

  1. Goeie resource Sipke, thanks. Maar inderdaad: de beste benchmarks maak je nog altijd zelf…

    Door: Ruben Timmerman | January 30, 2007, 21:51

Post a comment